حکم استمنا نزد برخی از علمای اهل سنت چگونه است ؟ ببینید و قضاوت کنید.
جنگ سلسله در وادى رمل بود. این جنگ مثل جنگ خیبر بود؛ زیرا نخست پیغمبر اکرم - صلّى اللّه علیه وآله - ابوبکر را به میدان فرستاد، ولى او با لشکر گریخت ، سپس عمر را فرستاد، او نیز با افراد تحت فرمانش فرار کرد، ولى بعد از آنها على - علیه السّلام - را فرستاد و على - علیه السّلام - با غنایم و اسیران برگشت . شیخ مفید این نبرد را به تفصیل در کتاب ارشاد نقل کرده است. (1)
این جنگ سلسله غیر از جنگ ذات السلاسل است که در سال هفتم هجرت به فرماندهى عمروبن عاص روى داد. در آن جنگ نیز ابوبکر، عمر و ابو عبیده جراح ، تحت فرماندهى عمرو بن عاص بودند، چنانکه عموم مورخان گفته اند. (2)در حالی که قرآن به صراحت فرار کننده از مقابل دشمن را کافر می داند.(3)
اسناد:
ادامه مطلب ...
طبق اعتقاد مسلّم اهل سنت ، کسانی که در قضیه کشته شدن عثمان شرکت داشتهاند ، کافر ، ظالم ، فاسق و اهل آتش هستند.
ابن حزم اندلسی میگوید :
فقتلوه ولا خیر من ذلک عند أحد لعن الله من قتله والراضین بقتله فما رضی أحد منهم قط بقتله ... فساق محاربون سافکون دما حراما عمدا بلا تأویل على سبیل الظلم والعدوان فهم فساق ملعون .
ادامه مطلب ...
از محرمات شرعی به نص قرآن کریم شرب خمر است، و یکی از علل تحریم آن عادت عرب قبل از اسلام به نوشیدن آن است و چون این عادت اندکی پس از آمدن اسلام هنوز رواج داشت تحریم آن طی مراحلی از طرف خداوند آغاز شد و لی با وجود تحریم آن وابلاغ آن توسط رسول اکرم(ص) افرادی با حالت مستی به نماز می ایستادند و خداوند با فرستادن فرمان دیگر آنان را از این عمل زشت نهی فرمود،
پس از آن گروهی نوشیدن خمر را ترک کردند، و ازکسانی که به این عمل خبیث مبتلا بود شخص عمر بن خطاب است که در حالت مستی با استخوان شتر فرق سر عبد الرحمان عوف را شکافت سپس نشست و بر کشته ها ی بدر گریه می کرد خبر به رسول خدا (ص) رسید، حضرت خشمگین شد و در حالیکه عبایش روی زمین کشیده می شد نزد عمر آمد و با وسیله ای که در دست مبارکش بود بر سر عمر کوبید، عمر فریاد زد از خشم خدا و رسول به خدا پناه می برم، پس از این قضیه بود که این آیه نازل شد: همانا شیطان بوسیله شراب و قمار می خواهد بین شما دشمنی ایجاد کند. عمر پا شنیدن آیه گفت: قبول کردیم حکم خدا را.
در تاریخ اسلام ( به نقل از اهل سنت ) چه کسانی ازدواج موقت داشته اند؟
ما اکنون فهرستی از اسامی بعضی از کسانی را که در کتب اهل سنت، قول به حلیت متعه از ایشان نقل شده است ذکر می کنیم:
جابر بن عبداللَّه انصاری:
صحیح مسلم ج2 ص1022 باب نکاح المتعه چاپ دار إحیاء التراث العربی بیروت/ مصنف عبد الرزاق ج7 ص499 باب المتعة چاپ المکتب الإسلامی بیروت/ عمدة القاری ج17 ص 246 باب غزوة خیبر چاپ دار إحیاء التراث العربی بیروت/ شرح الزرقانی ج3 ص 199 چاپ دار الکتب العلمیة بیروت کتاب النکاح باب نکاح المتعة/ و...
عمران بن حصین خزاعی: