نقد و بررسی وهابیت review on wahhabism

الاستعراض على الوهابیة / نقد و بررسی وهابیت / review on wahhabism

نقد و بررسی وهابیت review on wahhabism

الاستعراض على الوهابیة / نقد و بررسی وهابیت / review on wahhabism

عایشه معاویه را به فرعون تشبیه میکند

اسود بن یزید مى‏گوید: به عائشه گفتم: برایت شگفت آور نیست که یکى از آزاد شدگان فتح مکه (معاویه) درباره خلافت با اصحاب پیامبر خدا صلی الله علیه واله به کشمکش برخاسته است؟


عائشه گفت: این تعجبى ندارد! آن قدرت حاکمه خدا است که به آدم نیکوکار و بدکار مى‏دهد، و در تاریخ چنین اتفاق افتاده که فرعون چهار صد سال بر مردم مصر سلطنت کرده است همچنین کفارى دیگر غیر از او!


پی نوشت:

البدایة و النهایة ابن کثیر ج8ص131 به نقل از ابوداود طیالسی و ابن عساکر.

عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام ممنوع اما برای عثمان جایز

آیا صحیح است که شامیان براى عثمان یکسال عزادارى کرده و براى رحلت او گریستند...اگر ما مى گوئیم گریه و نوحه براى میت مشروع نیست. چرا در حضور معاویه در این مدت عزادارى کرده ولى او نه تنها اینکه مانع نشد بلکه آنان را حمایت و پشتیبانى مى کرد.

ذهبى مى گوید: «نصب معاویة القمیص على منبر دمشق و الأصابع معلقة فیه و آلى رجال من اهل الشام لا یأتون النساء، و لا یمسّون الغُسل الامن حلُم، و لا ینامون على فراش، حتى یقتلوا قتلة عثمان او تفنى ارواحهم، و بکوه سنة». تاریخ الاسلام (الخلفاء)، 452

معاویه پیراهن عثمان و بعضى از انگشتان قطع شده او را بر فراز منبر آویزان کرد، و عده اى از شامیان سوگند یاد کردند که به بستر استراحت و خواب نروند، و با همسران خود مقاربت نکنند. تا اینکه قاتلان عثمان را به قتل برسانند یا اینکه کشته شوند، و یکسال براى او گریستند.

گنبد قبر عثمان

ابن کثیر دمشقی سلفی شاگر ابن تیمیه حرانی در کتاب معتبر البدایۀ والنهایه می‌نویسد:

وأما موضع قبره فلا خلاف أنه دفن بحش کوکب شرقی البقیع وقد بنى علیه زمان بنی أمیة قبة عظیمة وهی باقیة إلى الیوم قال الإمام مالک رضی الله عنه بلغنی أن عثمان رضی الله عنه کان یمر بمکان قبره من حش کوکب فیقول إنه سیدفن ههنا رجل صالح.

 
ادامه مطلب ...

فضیلتی درباره حضرت زهرا سلام الله علیها از زبان عایشه

در باره فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها،‌ در منابع شیعه و اهل سنت روایات بی‌شماری وارد شده است.

یکی از روایاتی که مقام بلند آن حضرت را برای امت اسلام ترسیم می‌کند، روایت ذیل است که از طریق عایشه در منابع اهل سنت نقل شده است.

حاکم نیشابوری، در کتاب مستدرک، متن روایت را با سند معتبر نقل کرده و در پایان به صحت سند آن تصریح کرده است:

(4756)- حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ شَبُّوَیْهِ الرَّئِیسُ الْفَقِیهُ بِمَرْوَ، ثنا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَارِثِ النَّیْسَابُورِیُّ بِمَرْوَ، ثنا عَلِیُّ بْنُ مِهْرَانَ الرَّازِیُّ، ثنا سَلَمَةُ بْنُ الْفَضْلِ الأَبْرَشُ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ، عَنْ یَحْیَى بْنِ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَیْرِ، عَنْ أَبِیهِ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا، أَنَّهَا کَانَتْ إِذَا ذُکِرَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ

قَالَتْ: " مَا رَأَیْتُ أَحَدًا کَانَ أَصْدَقَ لَهْجَةً مِنْهَا إِلا أَنْ یَکُونَ الَّذِی وَلَدَهَا ".

هَذَا حَدِیثٌ صَحِیحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ، وَلَمْ یُخَرِّجَاهُ.(الحاکم النیسابوری، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاى405 هـ)، المستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص 175، تحقیق: مصطفی عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990)



یحی بن عباد از پدرش (عباد) نقل کرده است که وقتی نزد عایشه از فاطمه دختر پیامبر صلی الله علیه وآله سخن به میان می‌آمد، می‌گفت: هیچ کسی را راستگو تر از فاطمه ندیدم جز آن کسی که او را به دنیا آورده است (منظور رسول خدا صلی الله علیه وآله است).

این روایت طبق شرط مسلم صحیح است؛ اما وی آن را نیاورده است.

پاسخ ده شبهه درباره غدیر

شبهه اول:

چون اهل سنت نتوانسته اند در سند حدیث غدیر تشکیک کنند در کلمه مولا اشکال کرده اند که در جمله من کنت مولاه موجود است. کلمه مولا دارای معانی مختلف از جمله سرپرست و صاحب اختیار،دوست،همسایه،عبد و... می باشد. لذا گفته اند: منظور پیامبر(صلی الله علیه و آله) این است که هر کس من دوست اویم علی(علیه السلام) نیز دوست اوست.

  ادامه مطلب ...