نقد و بررسی وهابیت review on wahhabism

الاستعراض على الوهابیة / نقد و بررسی وهابیت / review on wahhabism

نقد و بررسی وهابیت review on wahhabism

الاستعراض على الوهابیة / نقد و بررسی وهابیت / review on wahhabism

روایات در فضیلت خلفا

آیا صحیح است که مى گویند بسیارى از روایات و احادیث در فضائل ابوبکر و عمر، دروغ کذب و ساخته و پرداخته جاهلان از اهل سنّت است؟

من این اعتراف را در سخنان امام عسقلانى دیدم بسیار تعجب کردم، که ما با دروغ و اکاذیب از مذهب خودمان تبلیغ و دفاع مى کنیم:

  

«ینبغى أن یضاف الیها الفضائل، فهذه أودیة الاحادیث الضعیفة و الموضوعة... اما الفضائل، فلا تحصى کم وضع الرافضة فى فضل اهل البیت و عارضهم جهلة اهل السنة بفضائل معاویه، بدوأ بفضائل الشیخین...». الکتاب: لسان المیزان/المؤلف: أبو الفضل أحمد بن علی بن محمد بن أحمد بن حجر العسقلانی (المتوفى: 852هـ)/المحقق: عبد الفتاح أبو غدة/الناشر: دار البشائر الإسلامیة/الطبعة: الأولى، 2002 م/عدد الأجزاء: 10، العاشر فهارس/أعده للشاملة/ أحمد الخضری، ومصطفى الشقیری أثابهما الله/[ترقیم الکتاب موافق للمطبوع، وهو مقابل، وضمن خدمة التراجم]لسان المیزان ج1ص207 فصل 3 / و ج1ص1 6، دارالکتب العلمیة، بیروت

یعنى سزاوار است بر کتابهائى که ریشه ندارد کتابهاى فضائل را افزود چون اینها پر از احادیث ضعیف و ساخته شده است اما فضائل ـ ساختگى از حد شمارش خارج است چون رافضة در فضل اهل بیت حدیث وضع کردند و جهّال و افراد نادان از اهل سنت براى مقابله با آنان احادیث دروغ و جعلى در فضائل عمر و ابوبکر و معاویه ساختند.

 

راستى این یک اقرار و اعتراف به دروغ بودن بسیارى از فضائل شیخین نیست؟ و آیا نسبت به انکار فضائل اهل بیت پیامبرـ صلى الله علیه و آله سلّم ـ یک ادعاى بیجا و گزافى نکرده است؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد