نقد و بررسی وهابیت review on wahhabism

الاستعراض على الوهابیة / نقد و بررسی وهابیت / review on wahhabism

نقد و بررسی وهابیت review on wahhabism

الاستعراض على الوهابیة / نقد و بررسی وهابیت / review on wahhabism

ایا عایشه بر رسول خدا فریاد میزند ؟

نعمان بن بشیر نقل کرده است که در یکى از روزها، «ابو بکر» براى تشرّف به حضور رسول اکرم صلّى اللّه علیه و آله اجازه می خواست که همزمان صداى «عایشه» را شنید که فریاد مى‏زند! به خدا سوگند! اینک متوجه شدم که على از پدر من و از خود من در نزد تو محبوبتر است و این جمله را دو بار یا سه بار تکرار کرد.

   قال استأذن أبو بکر على رسول الله صلى الله علیه وسلم فسمع صوت عائشة عالیا وهی تقول والله لقد عرفت ان علیا أحب إلیک من أبى ومنى مرتین أو ثلاثا (مسند احمد – الإمام احمد بن حنبل – ج ۴ – ص ۲۷۵- دارصادر/سنن أبی داود – ابن الأشعث السجستانی – ج ۲ – ص ۴۷۷- دارالفکر/فتح الباری – ابن حجر – ج ۷ – ص ۱۹- دارالمعرفه/السنن الکبرى – النسائی – ج ۵ – ص ۱۳۹- دارالکتب العلمیه/السنن الکبرى – النسائی – ج ۵ – ص ۳۶۵- دارالکتب العلمیه/خصائص أمیر المؤمنین (ع) – النسائی – ص ۱۰۸- مکتبه نینوی)

 

جالب اینجاست در تعلیق شعیب ارنووط پیرامون این روایت چنین آمده است:

 

إسناده حسن من أجل یونس بن إسحاق وباقی رجاله ثقات رجال الصحیح(مسند احمد بن حنبل ج۴ص۲۷۵- موسسه قرطبه)

 

 

 

در آیه۲ سوره حجرات خداوند متعال چنین فرموده اند:

 

(( لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی))

 

خداوند متعال به تمامی مسلمین امر فرمود که صدایشان را بر صدای رسول الله برتری ندهند.

 

خداوند  دستوری صریح داده است اما عایشه هم به این آیه عمل نکرده است!

 

آیا این مذمتی بر عایشه نیست که بر سر نبی الله فریاد می زند؟!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد