صدیقه طاهره ( سلام الله علیها ) تنها کسی که است که رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) به صراحت درباره او فرمود ، سیدة نساء اهل الجنة ؛ خانم و بانوی زنان بهشتیان است .(صحیح بخاری ، ج4 ، ص183)
همچنین روایتی را هیثمی از عائشه ام المؤمنین نقل می کند که :ما رأیت افضل من فاطمة غیر أبیها .جز رسول اکرم ، کسی در فضیلت به حضرت صدیقه طاهره نمی رسد .
یا :ما رأیت احدا اصدق من فاطمة .راستگوتر از فاطمه در کره زمین نبود.
هیثمی در مجمع الزوائد می آورد و رجالش را هم تصیحح می کند .(مجمع الزوائد ، ج9 ، ص201)
ابن حجر هم در کتاب الإصابة ، ج8 ، ص264 می گوید این روایت سندش به شرط شیخین صحیح است .همچنین روایات متعددی که محبوبترین زنها در نزد پیامبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده است.مسند احمد ، ج4 ، ص275 و باز هیثمی در مجمع الزوائد ، ج9 ، 202 می گوید روایت صحیح است .
حتی ابن حجر عسقلانی نقل می کند از سبکی ( از استوانه های علمی اهل سنت ) که حضرت صدیقه طاهره از خدیجه و از عائشه فضیلتش بالاتر بوده است .(فتح الباری ، ج7 ، ص105 )
و همچنین مناوی نقل می کند که فاطمه زهرا از خلفای اربعه ، به اتفاق علمای اهل سنت افضل بوده است .(فیض القدیر ، ج4 ، ص556)
نکته دیگر ما می بینیم که در کتاب های معتبر اهل سنت غضب فاطمه زهرا( سلام الله علیها ) و رضای فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) معادل با رضای خدای عالم و غضب خدای عالم قرار گرفته است .
المستدرک ، با سند صحیح ، ج3 ، ص153 :ان الله یغضب لغضبک یا فاطمه و یرضی لرضاک .
همچنین خود بخاری در صحیحش آورده :فاطمة بضعة منی ، فمن اغضبها اغضبنی.
فاطمه پاره تن من است ، هرکس او را به غضب بیاورد ، مرا به غضب آورده .
یا مسلم می گوید :فاطمة بضعة منی ، یؤذینی ما آذاها .هر آن چه که زهرا را اذیت کند ، مرا اذیت کرده است .
این ها نشان می دهد که فاطمه زهرا سلام الله علیها جایگاه ویژه ای در نزد رسول اکرم و خدای عالم داشته است .
حال سؤال من از اهل سنت این است :
روایات صحیحی که عرض کردم از عائشه که می گوید: ما رأیت احداً قد اصدق من فاطمه ؛ راستگوتر از فاطمه نبوده . فاطمه زهرا سلام الله علیها بعد از رحلت نبی مکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) مطالباتی از خلیفه اول داشتند ؛ ولی خلیفه اول پاسخ منفی دادند ، آیا این خود نشانگر تکذیب سخن پیامبر اکرم نیست ؟