آیا صحیح است که مى گویند نوزاد و مولودى پست تر و بدتر از ابوحنیفه در اسلام متولد نشده، و او دوباره کافر شده و او را توبه دادند و پایه هاى اسلام را ویران مى کرد ـ چنانکه امام سفیان بن عینیه مى گوید؟
بخارى مى گوید: «استتیب ابوحنیفه من الکفر مرتین».
آیا صحیح است که مى گویند بسیارى از روایات و احادیث در فضائل ابوبکر و عمر، دروغ کذب و ساخته و پرداخته جاهلان از اهل سنّت است؟
من این اعتراف را در سخنان امام عسقلانى دیدم بسیار تعجب کردم، که ما با دروغ و اکاذیب از مذهب خودمان تبلیغ و دفاع مى کنیم:
چرا حدیث متواتر سفینه از کتاب مسند احمد حذف شده است؟
«حسن زمان» در کتاب « القولالمستحسن فی فخر الحسن» میگوید: «در آیه کریمه ( إنا لما طغى الماء حملناکم فی الجاریة لنجعلها لکم تذکرة وتعیها أذن واعیة ) اشاره به این حدیث وجوددارد که : بدانید مثل اهلبیت من در میان شما چون کشتی نوح است. هر کس بر آن سوارشد، نجاتیافت و هر کس تخلّفورزید، هلاکشد و در لفظی غرقشد. آن را احمد ، ابنجریر و حاکم از ابوذر غفاری ... نقلکردهاند.»(1)
پس چرا هم اینک اثری از حدیث سفینه در مسند احمد نیست؟
رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم از دو یادگار گران بها برای پس از خویش خبر دادند، و کتاب خدا و اهل بیت شان علیهم السلام را به عنوان هدایت گرانی برشمردند که تا قیامت همراه یکدیگر هستند، و اگر از آن دو پیروی شود، گمراهی و ضلالت پدید نخواهد آمد. این مطلب به بیان های مختلف در معتبرترین کتب اهل سنت، نقل شده است. (1) به وضوح آشکار است که طبق این بیان، اگر بین مسلمانان، میان قرآن و اهل بیت پیامبر اکرم صلوات الله علیهم، جدایی افتاد، نتیجه اش گمراهی از راه حق خواهد بود.
از سوی دیگر بنا به نقل صحاح درجه اول اهل سنت، پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم برای هدایت امت پس از خویش، نه تنها از وجود امامانی خبر داده اند، بلکه تعداد و وصف آنها را نیز بیان کرده اند. به این حدیث که در بالاترین درجه ی اعتبار نزد اهل سنت قرار دارد، توجه کنید:
دین اسلام تا روز قیامت، همیشه پابرجا بوده و دوازده نفر که از قریش هستند، خلیفه و جانشین من خواهند بود. (2)
ابنشهرآشوب (م قرن6) در کتاب «مناقب آلابیطالب» به ذکر فرزندان حضرت زهرا سلاماللهعلیها میپردازد: «حسن، حسین و محسن که سقط شد.»
سپس به نقل از کتاب «معارف» ابنقتیبه میگوید:«محسن از زخم قنفذ ازبینرفت.» (1)
ادامه مطلب ...