-
توسل علمای اهل سنت به قبر
پنجشنبه 22 تیر 1396 23:29
أبو الفرج بن الجوزی الحنبلی از بزرگترین محدثین أهل سنت و صاحب کتاب الموضوعات الکبری می باشد که تا امروز مورد استفاده و استناد اهل سنت قرار می گیرد. ابن جوزی حنبلی می گوید: زمانی که از بیماری ام به فریاد آمدم و نتوانستم خودم را درمان کنم به قبر انسانهای صالح پناه بردم و برای اصلاح امورم متوسل شدم. پس در این حال لطف...
-
توسل احمد المروزی به قبر
پنجشنبه 22 تیر 1396 23:28
توسل به انسانهای صالح جایز بلکه مستحب است. احمد بن حنبل (امام حنبلی ها) گفته است که در دعایش به رسول خدا متوسل می شود!!!!!!!! حالا حضرات وهابیت چه پاسخی نسبت به این رفتار بزرگان و علمای خود دارند ؟
-
توسل به قبر بخاری اری اما از قبر پیامبر صلی الله علیه و اله خیر
پنجشنبه 22 تیر 1396 23:28
حاجت گرفتن از قبر بخاری (از علمای اهل سنت) حلال بلکه مجرب است. ولی حاجت گرفتن از سید الشهداء ، گل خوش بوی پیامبر و سید جوانان أهل بهشت حرام و شرک است؟؟؟؟ مردم سمرقند به قبر بخاری متوسل شدند تا باران بر آنها ببارد و تا هفت روز چنان بارانی بارید که مردم زمینگیر شدند!!!!!!!!!!!!
-
ام سلمه عایشه را نهی میکند
پنجشنبه 22 تیر 1396 23:26
هنگامى که عائشه تصمیم به خروج گرفت، ام سلمه به او گفت:تو رابط میان رسول خدا و امتش هستى و حجاب تو براى حفظ حرمت او زده شده است. قرآن دامن لباس تو را جمع کرده؛ پس آن را پهن مکن و بچه شترهایت را سکنى داده و آنها را روانه صحرا نکن، خداوند پشت سر این امت است. اگر رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلم مىدانست جهاد به عهده...
-
جایگاه علمی بخاری
پنجشنبه 22 تیر 1396 23:25
آیا اهل سنتی که صحیح بخاری را صحیح ترین کتاب بعد از قرآن میدانند از مقام علمی نویسنده آن آگاه هستند ؟ برادران اهل سنت اعتقاد دارند که کتاب صحیح بخاری اصح الکتب بعد از قرآن کریم است. در برداشت اول از این جمله به ذهن می رسد که نویسنده این کتاب باید از لحاظ علمی و تقوی در بالاترین رتبه قرار گیرد . ولی وقتی به کتب همین...
-
بشارت بهشت و عشره مبشره
پنجشنبه 22 تیر 1396 23:23
آیا صحیح است که پیامبر اکرم ـ صلى الله علیه و سلّم ـ به احدى جز عبدالله بن سلام بشارت بهشت را نداده. چنانچه سعد وقاص مى گوید: من از پیامبر درباره احدى بشارت بهشت را جز درباره عبدالله بن سلام نشنیدم. عن عامر بن سعد بن ابى وقاص: ما سمعت النبی یقول لأحد یمشی على الأرض انه من اهل الجنة اِلاّ لعبدالله بن سلام.(1) و به نقل...
-
امام مالک از دیدگاه علما
پنجشنبه 22 تیر 1396 23:22
ما معتقدیم که ائمه مذاهب، آنگونه که بودهاند، باید برای مردم بیان شود. در برابر کسانی که غلوّ کردهاند، افرادی هم هستند که مطالب تندی دارند و حتی مالک را منتسب به خوارج میکنند. حتی مُبرّد - که از بنیانگذاران ادبیات عرب است - در کتاب کامل، ج1، ص159 مطلبی را از مالک نقل میکند که نسبت به ساحت مقدس آقا امیر المومنین...
-
اعتراف ابوحنیفه به اعلمیت امام صادق علیه السلام
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:56
«نعمان بن ثابت بن زوطى» معروف به «ابو حنیفه» (80 - 150ه. ق.) پیشواى فرقه حنفى که از نظر زمانى معاصر با امام صادق علیه السلام بود، درباره عظمت امام صادق علیه السلام اظهارات و اعترافاتخوبى دارد. از جمله درباره آن حضرت گفت: «ما رأیت افقه من جعفر بن محمد و انه اعلم الامه»؛ من فقیهتر و داناتر از جعفر بن محمد...
-
ابوحنیفه از دیدگاه غزالی
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:55
یافعی در شرح حال غزالی میگوید: وفضائل الإمام حجة الاسلام أبی حامد الغزالی رضی الله عنه أکثر من أن تحصر، وأشهر من أن تشهر. وقد روینا من الشیخ الفقیه الإمام العارف بالله، رفیع المقام الذی اشتهرت کرامته العظیمة وترادفت وقال للشمس یوما قفی فوقفت حتى بلغ المنزل الذی یرید من مکان بعید. فضائل إمام حجه الاسلام أبو حامد غزالی...
-
قدح رسول الله صلی الله علیه و اله در صحیح بخاری
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:53
قرطبی در کتاب مختصر بخاری گفته که در بعضی از نسخه های قدیمی صحیح بخاری دیده که بخاری گفته: من این پیمانه (پیمانه آب خوری رسول خدا) رو در بصره دیدم و از اون جرعه ای آب هم نوشیدم ؛ و اون از میراث نضر بن أنس بود که با 800000 درهم خریده شده بود. «ذَکَرَ القرطبی فِی مُخْتَصَرِ الْبُخَارِیِّ أَنَّهُ رَأَى فِی بَعْضِ...
-
راویان ناصبی بخاری
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:53
سبک و سیاق صحاح در نقل حدیث شاخص انحراف از کتاب و سنت جمود در نقل احادیث بر کتب صحاح ششگانه است و دادن امتیاز بیشتر به دو کتاب بخارى و مسلم است. بطورى که هر گاه روایتى هر چند متواتر و در کتب مختلف حدیث آمده باشد به مجرد اینکه در صحیحین یافت نشود به بهانه هاى نامقبول مردود شناخته شود. براى نمونه شما همین حدیث متواتر...
-
انکار نزول هل اتی درباره اهل بیت علیهم السلام
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:52
میکویند: رافضیان آیه: " و یطعمون الطعام على حبه مسکینا و یتیما و اسیرا " را به على " رضى الله عنه " تاویل مى کنند، و این تاویل نزد ما مورد قبول نیست زیرا شمول و ظهور آیه، هر کس که اطعام طعام کند مى گیرد " 3ر 146 الفصل ". پاسخ- حافظ " ابو محمد عاصمى " کتابى در دو جلد به نام...
-
روضه ابوالفرج ابن جوزی
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:49
خباثت یزید و یزیدیان آنچنان زیاد بوده و جنایات ایشان در کربلا آنقدر فجیع بوده که حتی عالمی متعصب و ضد شیعه ای همچون ابن جوزی ( که روایات فراوانی را رد کرده ) در مقابل این جنایات ، سر ندامت و شرمندگی پایین انداخته و بر مظلومیت حسین (علیه السلام) و اهل ایشان روضه خوانده و ندبه می کند . ابن جوزی در یکی از قسمتهای کتابش...
-
انگیزه پیدایش مذاهب اهل سنت
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:48
اولین پیشوای مذاهب اربعه،جناب ابوحنیفه، متوفای 150 هجری دومین پیشوا، جناب مالک بن انس، متوفای 179 هجری سومین پیشوا، جناب شافعی، متوفای 204 هجری چهارمین پیشوا، جناب احمد بن حنبل، متوفای 240 هجری ائمه اربعه فوق، 1/5 قرن یا 2/5 قرن با زمان ظهور اسلام فاصله دارند. اما اینکه چه عواملی دست به دست هم داد و چه بسترهایی در...
-
مذاهب کلامی
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:46
مذهب اهل سنت از لحاظ فقهی هر کدام چند فرقه می شوند ،مثلا : اهل سنت از لحاظ مبانی فقهی چهار مذهب را شامل می شوند از جمله :حنبلی،حنفی، شافعی و مالکی ، ولی از لحاظ مبانی فکری یا کلامی به اشاعره ومعتزله تقسیم می گردند. اصولا پیدایش مذاهب از لحاظ مبانی فکری یا کلامی ،بعد از جریان حکمیت پیش آمد وتا آن زمان ما مکتب کلامی...
-
شرط ورود به وهابیت
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:44
مسلم بن حجاج نیشابوری در صحیح خود چنین می گوید : قال عَلِیٌّ وَالَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ وَبَرَأَ النَّسَمَةَ إنه لَعَهْدُ النبی الْأُمِّیِّ صلی الله علیه وسلم إلی أَنْ لَا یُحِبَّنِی إلا مُؤْمِنٌ ولا یُبْغِضَنِی إلا مُنَافِقٌ. علی علیه السلام می فرماید : قسم به خدایی که دانه را شکافت و جانداران را آفرید این عهدی است...
-
علت دست بسته نماز خواندن وهابیان ( تکتف)
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:43
اهل سنت، اعتقاد دارند که باید در هنگام نماز دست بسته بود؛ اما این که دستها در کجاى بدن قرار مىگیرد، اختلاف دارند، برخى گفتهاند که باید روى سینه باشد، برخى روى ناف و عدهاى اعتقاد دارند که باید دستها زیر ناف قرار گیرد و دلیل آن را نیز حفاظت از عورت ذکر کردهاند. محمد بن مفلح مقدسى حنبلى در کتاب الفروع وتصحیح الفروع...
-
ابن تیمیه و انکار ایه " انما ولیکم الله"
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:39
از انس بن مالک روایت شده است که سائلى به مسجد آمد مى گفت: من یقرض الملى الوفى؟ در این موقع على " ع " در حال رکوع بود، با دستش به سائل مى گفت انگشترى را از دست من بیرون آور. پیغمبر خدا به عمر فرمود: واجب شد. عمر گفت پدر و مادرم به قربانت یا رسول الله چه چیز واجب شد. فرمود: به خدا سوگند بهشت براى او واجب شد و...
-
قضاوت بین علیه السلام و معاویه ( نقد کتاب تاریخ الامم الاسلامیه )
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:37
نقد"محاضرات تاریخ الامم الاسلامیه" تالیف شیخ محمد الخضرى او در این کتاب مشتى از انگیزه هاى امویش را جا داده و در هر فرازى از سخنش حمله اى به شیعیان کرده و در هر قسمتى از آن عتابى نموده است، چاره نداریم که خواننده را در جریان برخى از لغزشهاى او قرار دهیم: 1- در جلد 2 ص 67 کتابش گوید: از مطالبى که بر تاسف، مى...
-
یک زن و چهل مرد
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:35
این بانوى مسلمان که نامش غانمه است، در مکه بود و شنید معاویه و عمرو بن عاص به بنى هاشم دشنام مى دهند، گفت: اى گروه قریش بخدا قسم معاویه امیر المومنین نیست و در خور این مقامى که براى خود پنداشته نیست، او بخدا قسم کسى است که نسبت به رسول خدا "ص" بدى و نکوهش نمود من خود نزد معاویه خواهم رفت و با او سخنى خواهم...
-
معاویه مانع نقل حدیث
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:34
عبد اللّه بن عامر میگوید: من از معاویه شنیدم که میگفت:«ایّاکم واحادیث إلاّ حدیثا کان فی عهد عمر فانّ عمر کان یخیف الناس فی اللّه عزّ وجلّ...».(صحیح مسلم، ج 2، ص 718، کتاب الزکاة، باب 33، ح 98) "پرهیز باد شما را از نقل حدیث! مگر آنچه که در زمان عمر نقل میشد. چه آنکه عمر در راه خدا مردم را میترساند." خلیفه...
-
نظر قیس بن سعد درباره معاویه
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:33
قیس بن سعد بن عباده، پیشواى قبیله خزرج، در نامهاى به معاویه مىنویسد: تو بت پرستِ بت پرست زادهاى بیش نیستى. از روى ناچارى و اضطرار مسلمان گشتى و در آن براى اختلاف افکنى ماندى و آزادانه و به اختیار از آن خارج گشتى. خدا بهرهاى از اسلام به تو نداد. اظهار ایمانت دیرى نپائید و نفاقت تازه نیست. همچنان با خدا و پیامبرش در...
-
دیدگاه نوه معاویه درباره وی
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:32
وقتی معاویة بن یزید بن معاویة (نوه معاویه) به حکومت رسید، به منبر رفت و چنین گفت: وَقد بتر عمر یزِید لسوء مَا فعله واستجابة لدَعْوَة أَبِیه فَإِنَّهُ لیم على عَهده إِلَیْهِ فَخَطب وَقَالَ اللَّهُمَّ إِن کنت إِنَّمَا عهِدت لیزِید لما رَأَیْت من فعله فَبَلغهُ مَا أملته وأعنه وَإِن کنت إِنَّمَا حَملَنِی حب الْوَالِد...
-
پوشیدن لباس ابریشمی توسط معاویه فقیه وهابیان
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:32
مقدام بن معدیکرب وعمرو بن اسود ومردی از بنی اسد وارد بر معاویه شدند. معاویه به مقدام گفت: آیا دانستی که حسن بن علیّ ( علیهماالسلام ) از دنیا رفت؟ او گفت: «اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَیْهِ راجِعُونَ». (این آیه معمولاً هنگامی گفته میشود که مصیبتی بر کسی وارد شده باشد.) مردی به او گفت: آیا این به نظر تو مصیبتی بوده است؟...
-
معاویه و ایه کنز
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:30
«زید بن وهب میگوید در ربذه بر ابوذر گذشتم. بدو گفتم: چه عاملی ترا بدینجا آورد؟ گفت: ما در شام بودیم خواندم «و کسانی که طلا و نقره را انباشته و آن را در راه خدا انفاق نمیکنند آنان را به عذابی دردناک بشارت بده». معاویه گفت: این آیه درباره ما نیست بلکه فقط درباره اهل کتاب است. گفتم: هم درباره ما ا ست و هم درباره آنها»....
-
سب و توهین به امام علی علیه السلام در صحاح
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:14
آنچه که از معاویه و والیانش در سب حضرت علی(ع)در صحاح اهل سنت نقل شده است. 1- «امر معاویة بن أبی سفیان سعدا فقال: ما منعک ان تسبّ أبا التراب ؟ فقال: امّا ما ذکرت ثلاثا قالهنّ له رسول اللّه صلیاللهعلیهوسلم فلن اسبّه لأن تکون لی واحدة منهنّ احبّ إلی من حمر النعم. سمعت رسول اللّه صلیالله علیهوسلم.. » آنگاه حدیث...
-
مخالفت معاویه با نصاب زکات
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:14
صاحبان صحاح، (غیر از أبو داود) ـ با کم و زیادی که در روایات است ـ نوشتهاند که قدر زکات فطرة در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم یک من بوده است که از خرما یا جو یا کشمش، و در بعض روایات، کشک، داده میشد و چون معاویه به حکومت رسید نظر خود را چنین بیان کرد: «من چنین تشخیص میدهم که نیم من از گندم شام معادل یک من...
-
لعن صحابه باعث کفر است اما لعن علی علیه السلام خیر
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:05
برادران اهل سنت! ،چرا وقتی معاویه دستور ناسزا گویی به علی(ع) را می دهد حکم شرک برای او صادر نمی کنید؟!!یکی از اساسیترین بحثی که در رابطه با شیعه دارند و حکم به کفر میکنند و شرک شیعه را صادر و قتل شیعه را لازم میدانند، این است که میگویند:شیعیان به صحابه ناسزا میگویند. از اینها سوال میکنیم: مگر علی بن أبی طالب...
-
شهادت عمار ماهیت معاویه را روشن میکند
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:03
یکی از کسانی که در جنگ صفّین و در رکاب امیر المؤمنین علیهالسلام به شهادت رسید عمّار بن یاسر بود.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) درباره عمار فرمود: تقتله الفئة الباغیة، عمار یدعوهم إلى الله و یدعونه إلى النار. عمار را گروه ستمگر میکشند. عمار آنها را به بهشت دعوت میکند و آنها عمار را به سوی آتش. (صحیح...
-
معاویه برتر از عیسی مسیح علیه السلام
پنجشنبه 22 تیر 1396 22:01
بلیغات بنی امیه در باره معاویه و فضائل ساختگی وی به حدی رسیده بود که مردم شام حتی او را از انبیاء اولو العزم نیز برتر میدانستند ! أبو سعد آبی (متوفای421هـ) در محاضرات و صیرفی حنبلی (متوفای500هـ) در الطیورات مینویسند : أن ثلاثة من المشایخ حضروا الجامع . فقال واحد لآخر : جُعلت فداک ، أیهما أفضل : معاویة بن أبی سفیان...